Sökmotoroptimering/SEO

Ranka högt på google utan annonsering 

 

Idag använder sig alla av Google för att leta fram information om företag. Man kanske letar efter telefonnummer till ett företag eller öppettider till lokala bensinmacken, allt hittar du på Google. Sökmotorerna rankar hemsidor efter information som finns på hemsidan, exempelvis – relevant information och hur mycket information finns det på hemsidan? Därför är det viktigt att ha en bred sökbarhet som företag. Advago jobbar med sökmotoroptimering på flera olika sätt och ser till att våra kunder har relevant och bra information på sina hemsidor. 

 

När vi jobbar med SEO (search engine optimization) så jobbar vi exempelvis med följande punkter:

 

On Page-optimering: Optimeringen för On Page görs på din hemsida – vad händer när en kund besöker din hemsida, vilken information finns tillgänglig och hur jobbar du med sökorden i din informationstext – desto mer relevant text desto större sökbarhet. 

 

Off Page-optimering: Optimeringen för Off Page görs bakom kulisserna brukar vi säga – Hur många länkar har du sammankopplat till din sida? Vilka hemsidor länkar till dig? Hur starkt är ditt länknätverk? När Google rankar hemsidor i deras sökfält så kollar man på flera olika parametrar och Off Page är en av dessa. Man kollar hur “stark” hemsidan är och hur “populär” din hemsida är. Vårt länknätverk är stort, vilket är en fördel ifall du är kund hos oss.

 

När man kommer in som ny kund hos oss så börjar vi med att analysera din hemsida och kollar ifall vi kan göra några förbättringar som kan ge dig bättre On Page och Off Page resultat. Vårt arbete med SEO (search engine optimization) är lika viktigt som att lägga budget på sökordsannonsering. Dessa två punkter går hand i hand i jobbet med synlighet och sökbarhet på Google. Det är viktigt att man förstår tyngden i detta och hur man behöver jobba långsiktigt för att få bäst resultat. Vi jobbar också parallellt med att bedöma vad som är bra för din sida, vilka sökord som funkar och hur innehållet på din sida funkar med Google.  I slutet på dagen är det viktiga att befintliga kunder och nya potentiella kunder hittar till dig och att din lönsamhet som företag växer i takt med resultatet på nätet. 

 

Kraven från Google ökar varje år och kräver mer och mer kvalitet på hemsidorna som syns på Google. Allt ifrån rubriksättningen, inlänkar, navigeringen, struktur, innehåll och deras relevans. Av den anledningen är det viktigt att ha koll på mer än att din hemsida “funkar” och ligger “live”. Vi höjer också en varningens finger för att kopiera texter från någon annan hemsida, det kallas duplicate content – sånt gillar inte Mr.Google. Hos oss får du tillgång till vår alldeles egna content writer som har erfarenhet av skriva material åt företag samt nyhetsartiklar på Kimura och Fragbite. Hos oss slipper du gnugga geniknölarna sent in på natten, vi fixar det åt dig, tillsammans med dig. SÅ kan du fokusera på det du gör bäst – att driva din verksamhet framåt och göra affärer. Vi blir en lojal partner som du kan lita på.

Advago Digital Marknadsföring
Behöver du hjälp? Tveka inte att höra av dig till oss.